yazyagmuru yazdı:kehf suresi 35.ayeti:Ve dehale cennetehu ve huve zâlimun li nefsihî, kâle mâ ezunnu en tebîde hâzihî ebede.
1. ve dehale : ve girdi
2. cennete-hu : onun bahçesi
3. ve huve : ve o
4. zâlimun : zulmeden
5. li nefsi-hi : kendi nefsine
6. kâle : dedi
7. mâ ezunnu : ben sanmıyorum
8. en tebîde : kuruyup yok olmak,
9. hâzihî : bu
10. ebeden : ebediyyen .
meali: ve kendi nefsine zulmeden o kimse cennet (gibi bağına) girdi.dedi;ben ebediyyen (hiçbir zaman) bunun kuruyacağını sanmıyorum.
kehf suresi 36.ayeti:Ve mâ ezunnus sâate kâimeten ve le in rudidtu ilâ rabbî le ecidenne hayren minhâ munkalebe.
1. ve mâ ezunnu : ve zannetmiyorum
2. es sâate : o saat, kıyâmet saati
3. kâimeten : kaim olan
4. ve le in rudidtu : ve eğer ben geri döndürülürsem
5. ilâ rabbî : Rabbime
6. le ecidenne : mutlaka bulacağım
7. hayren : daha hayırlı
min-hâ : ondan
9. munkaleben : dönüşmüş olan
meali: (ben ölmeden)kıyametin kopacağını sanmıyorum.eğer Rabbime geri döndürülürsem mutlaka ondan (bu bahçeden) daha hayırlısını bulacağım.
ayetleri yanlış tevil ettiğini düşünüyorum.ayetlerden anlaşılan dezim değil, kibir.
Anti yazdı:İmam Gazali'nin felsefi anlayışı da dolaylı yoldan deizme çıkıyor sanki.
Nedenselliği tam manası ile açıklayamayan her birey gibi Gazali'de bunu yaradan fikrine indirgemiş, görüşlerini müslümanlık ile paralel olarak dizayn etmiştir.
Bu bizim ilk Türklerdeki Kök-Tanrı fikriyatı ile de uyuşuyor.
Nedensellik bilimsel olarak açıklanamadığı müddetçe din olgusu ve özellikle Tanrı mı insanı yarattı yoksa insan mı Tanrıyı? tartışması sürmeye devam edecek.
Görünen o.
Ve sanırım mevcut perspektiften görünen en güzel kavram agnostizm olsa gerek.
Ben kendimi deist addediyor olmama rağmen öte alemler konusunda agnostik bir anlayışa sahip olduğumu da söyleyebilirim.