Tayfun yazdı:İslam da mucize var midir?
Cok yalin oldu, farkindayim, insanlarin gunumuz islam algisina gore İslam da mucize var, evet.
Ayin yarilmasi, bir gecede Mekke den Kuduse yurunmesi(isra), denizin ikiye ayrilmasi, Hz. İbrahim yanmamasi, Hz. İsa nin besikte konusmasi ve dogumu, Hz.Suleymanin karincalarla konusmasi, gokten sofra inmesi vs vs.
Daha saymadigim mucize cinsinden bir cok vakianin gunumuzde bir kere dahi olmamasi aslinda oldugu soylenilen mucizelerin birer sembolik anlatim oldugu olasiligini akla getiriyor.
Ote yandan bir mucizenin olabilmesi bir doga kanunun ihlal edilmesi anlamina geliyor.
Ornegin Allah in Yahudilere gokten indirdigine inanilan sofra icin tabiat kanunlarinin, bir baska deyisle Sunnetullahin oldukca degismesi gerekiyor.
Fakat diger yandan Sunnetullah ta bir degisiklik goremezsiniz diye ayet var.
Acaba gercekte anlatilan bu olaylar verilmek istenilenin masali mi?
Merhabalar;
Eski bir yazımdan alıntıyla:
İnsanı Allah’ın kudreti karşısında aciz bırakan mucizeler panteist yahut deist kendi yarattığı yasaların, düzenin hizmetçisi konumunda tanrı figürlerinin aksine, ancak Allah tarafından yollanır. Allah’ın kendi yarattığı yasalara uymak zorunda olmadığının, onları bir süreliğine de olsa devre dışı bırakabilecek kudrette olduğunun göstergesidirler adeta. Kuran’daki mucizelerin imtihan etmek, Allah’ın Muktedir olduğuna tanık tutmak gibi amaçları vardır. Allah’ın, İsa aracılığı ile ölüleri dirilttirmek suretiyle kendi yasasını bozması da, fizik yasalarını geçici bir süre için askıya alarak İbrahim’in ateş tarafından yanmamasını sağlaması da, cehennemin ortasında yanmayan ağaç yaratabilmesi de, İsrailoğulları’nı imtihan etmek için yine kendi izni dâhilinde buzağı heykelini böğürtmesi de, Ashabı Kehf’in uzun senelerce bir mağarada uyutulup zamana meydan okunması da, İsa’nın yahut Adem’in cinsellik olmadan yaratılması da Allah’ın kendi kurduğu düzene ve sisteme bağlı olmak zorunda olmadığı realitesine kısa süreli de olsa şahit tutulmamızdır. Mucize inkârcıları mucizelerden yüz çevirirken aslında, Allah’ın her şeye kadir olan ve hiçbir şeye muhtaç olmayan olduğu realitesine yüz çevirmektedirler. “Cehennemin ortasında yanmayan ağaç mı olur? Demek ki bu Kuran eskilerin mitosları” demekle ve cehennemdeki ateşin ve azabın gerçek olduğuna dair apaçık ayetlere rağmen “Cehennemin ortasında yanmayan ağaç mı olur demek ki cehennem ateşi bir sembol” demek mucizeye, yani Allah’ın mutlak Muktedir olan olduğuna yüz çevirmenin farklı türlerinden ibarettir.
-----
Sünnetullahtan bahseden ayetlere gelirsek:
Allah’ın kanununda (sünnetinde) değişiklik bulamamak demek Allah’ın evren yasalarına müdahale etmemesi anlamına gelse, evren yasalarına müdahale eden hiçbir örneğin olmaması gerekirdi ayetlerde. Oysa mesela İsa'nın babasız yaratılması evren yasasına müdahaledir.
Ayrıca sünnetullahla ilgili ayetlere bakacak olursak ve Ahzab 62, Fetih 23, Fatır 43 ayetlerine bağlam içinde bakarsak:
Fatır Suresi
43.Yeryüzünde büyüklendiler, kötülük planladılar. Halbuki kötü plan sahibine geri teper. Geçmişlere uygulanan sünnet (yasa) dan başkasını mı bekliyorlar? ALLAH'ın sünnetinde bir değişiklik göremezsin; ALLAH'ın sünnetinde bir sapma göremezsin.
BURADA EVREN YASALARINDAN (fizik, kimya, biyoloji…) BAHSETMİYOR DEĞİL Mİ?
Ahzab Suresi
60. İkiyüzlüler, kalplerinde hastalık bulunanlar ve kentteki saldırganlar (size karşı olan saldırılarına) son vermezlerse seni onlara musallat ederiz; sonra orada, senin çevrende kısa bir süre kalabilirler.
62. Öncekilere uygulanmış ALLAH'ın sünneti (yasasıdır). ALLAH'ın sünnetinde herhangi bir değişme bulamazsın.
BURADA DA EVREN YASALARINDAN BAHSETMİYOR DEĞİL Mİ?
Fetih Suresi
22 Eğer küfredenler sizinle savaşsalardı, sırtlarını dönüp kaçacaklardı. Sonra, bir dost da bir yardımcı da bulamazlardı.
23 Bu, Allah'ın öteden beri işleyip duran yolu-yöntemidir. Allah'ın yol ve yönteminde (sünnet) hiçbir değişme bulamazsın.
Burada da yine evren yasalarından değil, Allah'ın emrinden uygulamasından bahsediyor.
Sevgiler
Daha detaylısı için:
http://emre1974tr.blogspot.com/2011/11/ ... larla.html
Hayatta insanın varoluş sebebini sorgulamasından ve bulmaya çalışmasından daha önemli ne olabilir?