Namaz nasıl kılınmalıdır?

Din ve Felsefe üzerine fikir alışverişinde bulunuyoruz

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen marvin » 09 Eyl 2016 09:25

facebook
twitter
gplus

yazyagmuru yazdı:Ümmet olmanın tek kriterinin din birliği olduğu fikri sana mı ait Sahra'cığım?
Desitlikten alimliği hızlı bir geçiş yapmışsın. :P

Kur'an'ı Kerim'in tek bir ayetini Türkçeye çevirirken en az 30 farklı meal ve anlam çıkıyor.Meal yazanların bir kısmı ateist,bir kısmı panteist,bir kısmı 19'cu,bir kısmı vahdedi vücutçu.Birinin yazdığı meali diğeri yalanlıyor.Bir diğeri ayette mesaj arıyor,şifre arıyor,batıni yahut zahiri ayete anlam yüklüyor.Peki namazda Türkçe okuyacaksak kimin mealini okuyacağız?Savaş çıkar yahu,kimse kimsenin arkasında durmaz.Hatta bildiğin namazı bozup birbirinin boğazını keserler.

Anlayacağınız benim bu konudaki fikrim net.Meal okuyanın arkasında da namaza durmam söz konusu dahi olamaz.
Yine de aklımın başkasının aklından üstün olduğunu iddia etmiyorum ve hesap sorma makamı Huzuru İlahidir.

Sevgilerimle.


Allah müslümana oku derken (şimdi milyar müslüman var.), herkesi arapça öğrenmekle mükellef kılmış da bizim mi haberimiz yok? Bu kadar insanın hangi biri Arapça öğrenebilir? Gücü yetenler öğrendi diyelim, Kuran sadece "gücü yetenlere" mi indi?

Kuran okumaktan bahsederken Arapça'yı farzlaştırırsanız Kuran'ın tarihsel bir kitap olarak görülmesine engel olamazsınız.

Kuran'a Arapça'yı zorunlu kılmak, hadis müslümanlığına, hacı-hoca dinine zemin hazırlar. Meallerden "emin olamayanlar" ellerinde ilmihallerle dolaşmaya başlarlar.

Kimse gidin her meali okuyun demiyor zaten, bulabileceğiniz güvenilir mealler de var elbet.
"Herkes benim düşünceme katılırsa yanılmış olmaktan korkarım."

- Oscar Wilde-
Kullanıcı avatarı
marvin
 
Mesajlar: 221
Kayıt: 30 Kas 2013 22:15

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen enigmatic » 09 Eyl 2016 12:02

facebook
twitter
gplus

marvin yazdı:
yazyagmuru yazdı:Ümmet olmanın tek kriterinin din birliği olduğu fikri sana mı ait Sahra'cığım?
Desitlikten alimliği hızlı bir geçiş yapmışsın. :P

Kur'an'ı Kerim'in tek bir ayetini Türkçeye çevirirken en az 30 farklı meal ve anlam çıkıyor.Meal yazanların bir kısmı ateist,bir kısmı panteist,bir kısmı 19'cu,bir kısmı vahdedi vücutçu.Birinin yazdığı meali diğeri yalanlıyor.Bir diğeri ayette mesaj arıyor,şifre arıyor,batıni yahut zahiri ayete anlam yüklüyor.Peki namazda Türkçe okuyacaksak kimin mealini okuyacağız?Savaş çıkar yahu,kimse kimsenin arkasında durmaz.Hatta bildiğin namazı bozup birbirinin boğazını keserler.

Anlayacağınız benim bu konudaki fikrim net.Meal okuyanın arkasında da namaza durmam söz konusu dahi olamaz.
Yine de aklımın başkasının aklından üstün olduğunu iddia etmiyorum ve hesap sorma makamı Huzuru İlahidir.

Sevgilerimle.


Allah müslümana oku derken (şimdi milyar müslüman var.), herkesi arapça öğrenmekle mükellef kılmış da bizim mi haberimiz yok? Bu kadar insanın hangi biri Arapça öğrenebilir? Gücü yetenler öğrendi diyelim, Kuran sadece "gücü yetenlere" mi indi?

Kuran okumaktan bahsederken Arapça'yı farzlaştırırsanız Kuran'ın tarihsel bir kitap olarak görülmesine engel olamazsınız.

Kuran'a Arapça'yı zorunlu kılmak, hadis müslümanlığına, hacı-hoca dinine zemin hazırlar. Meallerden "emin olamayanlar" ellerinde ilmihallerle dolaşmaya başlarlar.

Kimse gidin her meali okuyun demiyor zaten, bulabileceğiniz güvenilir mealler de var elbet.


Arapça dilini öğren demiyor sana, namazda okuyacağın şeyler ARAPÇA olsun diyor.

İnsanlar zaten ufakken bile fatihayı falan öğreniyor Arapça.

Kabul etseniz de etmeseniz de Kurânın dili ARAPÇA'dır. ARAP'ların anlayacağı şekilde ARAPÇA indirilmiştir.

Ve Kurânı tefsir etmek için ARAPÇA'nın yanında birçok ilmi alana da hakim olmalısınız.
Kullanıcı avatarı
enigmatic
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 04 May 2015 21:25

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen bir adem » 09 Eyl 2016 14:30

facebook
twitter
gplus

dini arapça dan arındırma gibi bir fikir enigmatic in dediği gibi tutmaz, bununla birlikte namazın kollektif yönüne bu kadar takılmayı gereksiz buluyorum ben namaz kuralları olarak gelen şeylerin esnetilmeyecek şeyler olarak görülmesi de sıkıntılı geliyor bana.
hududunu ahududu bahçesi yaptım, geçişte tatlı yedim, kaçışta çite çarptım.
hz. kierkegaard (k.s) nin yolu üzere inşeallah

BİRRUH BİDDEM NEFDİK YA ADEM

olum engelleyin geçin ne uğraşıyonuz :D
bir adem
 
Mesajlar: 2015
Kayıt: 20 Mar 2014 20:36

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen EnginK » 16 Eyl 2016 16:31

facebook
twitter
gplus

Kafanın rahatlığına göre, istenildiği şekilde kılınır.
Kullanıcı avatarı
EnginK
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 16 Eyl 2016 16:29
Konum: Bursa

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen Sahra » 16 Eyl 2016 17:33

facebook
twitter
gplus

Babamin namazda ezan makamiyla şoyle demesi:

Hayya ale'salah
Hayya alel-felah

Yani,

Haydi namaza
Haydi kurtulusa

:D

GT-I9060 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
8 yıl deistlikten sonra 19 sistemiyle Müslüman oldu. Ayrıntılı bilgi için: http://tanrininkodu.blogspot.com/2018/0 ... du-19.html
Kullanıcı avatarı
Sahra
 
Mesajlar: 10972
Kayıt: 11 Tem 2013 11:09

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen marvin » 16 Eyl 2016 22:23

facebook
twitter
gplus

enigmatic yazdı:
marvin yazdı:
yazyagmuru yazdı:Ümmet olmanın tek kriterinin din birliği olduğu fikri sana mı ait Sahra'cığım?
Desitlikten alimliği hızlı bir geçiş yapmışsın. :P

Kur'an'ı Kerim'in tek bir ayetini Türkçeye çevirirken en az 30 farklı meal ve anlam çıkıyor.Meal yazanların bir kısmı ateist,bir kısmı panteist,bir kısmı 19'cu,bir kısmı vahdedi vücutçu.Birinin yazdığı meali diğeri yalanlıyor.Bir diğeri ayette mesaj arıyor,şifre arıyor,batıni yahut zahiri ayete anlam yüklüyor.Peki namazda Türkçe okuyacaksak kimin mealini okuyacağız?Savaş çıkar yahu,kimse kimsenin arkasında durmaz.Hatta bildiğin namazı bozup birbirinin boğazını keserler.

Anlayacağınız benim bu konudaki fikrim net.Meal okuyanın arkasında da namaza durmam söz konusu dahi olamaz.
Yine de aklımın başkasının aklından üstün olduğunu iddia etmiyorum ve hesap sorma makamı Huzuru İlahidir.

Sevgilerimle.


Allah müslümana oku derken (şimdi milyar müslüman var.), herkesi arapça öğrenmekle mükellef kılmış da bizim mi haberimiz yok? Bu kadar insanın hangi biri Arapça öğrenebilir? Gücü yetenler öğrendi diyelim, Kuran sadece "gücü yetenlere" mi indi?

Kuran okumaktan bahsederken Arapça'yı farzlaştırırsanız Kuran'ın tarihsel bir kitap olarak görülmesine engel olamazsınız.

Kuran'a Arapça'yı zorunlu kılmak, hadis müslümanlığına, hacı-hoca dinine zemin hazırlar. Meallerden "emin olamayanlar" ellerinde ilmihallerle dolaşmaya başlarlar.

Kimse gidin her meali okuyun demiyor zaten, bulabileceğiniz güvenilir mealler de var elbet.


Arapça dilini öğren demiyor sana, namazda okuyacağın şeyler ARAPÇA olsun diyor.

İnsanlar zaten ufakken bile fatihayı falan öğreniyor Arapça.

Kabul etseniz de etmeseniz de Kurânın dili ARAPÇA'dır. ARAP'ların anlayacağı şekilde ARAPÇA indirilmiştir.

Ve Kurânı tefsir etmek için ARAPÇA'nın yanında birçok ilmi alana da hakim olmalısınız.


bu namazda okuyacağımız şeylerin arapça olması gerektiğinin dayanağı ne?

fatiha falan öğreniliyor da, çoğu insan evladının fatiha'da nelerden bahsedildiğinden haberi yok.

kuran araplara değil, bütün insanlığa inmiştir. senin dediğin gibi bir şey olsa muhatabı sadece araplar olurdu.
"Herkes benim düşünceme katılırsa yanılmış olmaktan korkarım."

- Oscar Wilde-
Kullanıcı avatarı
marvin
 
Mesajlar: 221
Kayıt: 30 Kas 2013 22:15

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen enigmatic » 17 Eyl 2016 09:47

facebook
twitter
gplus

bu namazda okuyacağımız şeylerin arapça olması gerektiğinin dayanağı ne?

fatiha falan öğreniliyor da, çoğu insan evladının fatiha'da nelerden bahsedildiğinden haberi yok.

kuran araplara değil, bütün insanlığa inmiştir. senin dediğin gibi bir şey olsa muhatabı sadece araplar olurdu.


Hocam, 610-632 yılında inmedi mi bu Kurân?

Ben kitabı inkâr ediyoruz/edelim demiyorum. Bazı gerçeklerle yüzleşmek gerekir.

Yasin suresi, 6. ayette ne söyleniyor?

"Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın."

Şimdi "bütün insanlığa indi" deyiver. Bütün insanlık ondan nasibini almak durumundadır, direkt bana hitap ediyor demek saçma oluyor.
Kullanıcı avatarı
enigmatic
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 04 May 2015 21:25

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen marvin » 17 Eyl 2016 11:08

facebook
twitter
gplus

enigmatic yazdı:
bu namazda okuyacağımız şeylerin arapça olması gerektiğinin dayanağı ne?

fatiha falan öğreniliyor da, çoğu insan evladının fatiha'da nelerden bahsedildiğinden haberi yok.

kuran araplara değil, bütün insanlığa inmiştir. senin dediğin gibi bir şey olsa muhatabı sadece araplar olurdu.


Hocam, 610-632 yılında inmedi mi bu Kurân?

Ben kitabı inkâr ediyoruz/edelim demiyorum. Bazı gerçeklerle yüzleşmek gerekir.

Yasin suresi, 6. ayette ne söyleniyor?

"Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın."

Şimdi "bütün insanlığa indi" deyiver. Bütün insanlık ondan nasibini almak durumundadır, direkt bana hitap ediyor demek saçma oluyor.


ben bütün insanlar sorumlu diyorum. arapların kuran ile uyarılması emrediliyor, bütün insanların içinde arapların. kuran arapları uyarıyor, hristiyanları da, yahudileri de. tek bir milleti ya da topluluğu değil.
"Herkes benim düşünceme katılırsa yanılmış olmaktan korkarım."

- Oscar Wilde-
Kullanıcı avatarı
marvin
 
Mesajlar: 221
Kayıt: 30 Kas 2013 22:15

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen enigmatic » 17 Eyl 2016 21:20

facebook
twitter
gplus

marvin yazdı:
enigmatic yazdı:
bu namazda okuyacağımız şeylerin arapça olması gerektiğinin dayanağı ne?

fatiha falan öğreniliyor da, çoğu insan evladının fatiha'da nelerden bahsedildiğinden haberi yok.

kuran araplara değil, bütün insanlığa inmiştir. senin dediğin gibi bir şey olsa muhatabı sadece araplar olurdu.


Hocam, 610-632 yılında inmedi mi bu Kurân?

Ben kitabı inkâr ediyoruz/edelim demiyorum. Bazı gerçeklerle yüzleşmek gerekir.

Yasin suresi, 6. ayette ne söyleniyor?

"Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın."

Şimdi "bütün insanlığa indi" deyiver. Bütün insanlık ondan nasibini almak durumundadır, direkt bana hitap ediyor demek saçma oluyor.


ben bütün insanlar sorumlu diyorum. arapların kuran ile uyarılması emrediliyor, bütün insanların içinde arapların. kuran arapları uyarıyor, hristiyanları da, yahudileri de. tek bir milleti ya da topluluğu değil.


e tamam, indiği dönemde hristiyanı da olsa, yahudileri de olsa, ateistide olsa hepsi o kavimde yaşadığı için uyarılıyorlar.

biz bu kitabın din kısmından sorumluyuz. medinede inmiş, bir takım olaylar üzerine inmiş savaş ayetlerine falan sorumlu değilsin. buralardan sadece kendi varoluşsal tecrübene göre anlamlar çıkarırsın
Kullanıcı avatarı
enigmatic
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 04 May 2015 21:25

Re: Namaz nasıl kılınmalıdır?

Mesajgönderen ch3lox » 26 Tem 2017 15:11

facebook
twitter
gplus

ciddi ciddi geçmiş dönemlerde tartışılmış bir konu, ancak insan öğrenmek istemedikten sonra ne kadar anlatılsa da çok birşeyin değişeceğini düşünmüyorum
ch3lox
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 26 Tem 2017 15:08

Önceki

Dön Din & Felsefe
cron