Bir dini araştırmadan gereklerini yerine getirmek

Din ve Felsefe üzerine fikir alışverişinde bulunuyoruz

Re: Bir dini araştırmadan gereklerini yerine getirmek

Mesajgönderen Dombıra » 12 Tem 2013 12:32

facebook
twitter
gplus

ceci yazdı:
elifbajramovic yazdı:Bende bu konuya çok takığım. Özellikle namaz konusunda, bakıyorum insanlar bir sıra koymuşlar önce önce fatiha sonra sure bla bla.. Namaz dediğin Allaha yakarışsa neden dilediğin gibi yakarmıyosun, yalvarmıyosun da ezberlenmiş şeyleri papağan gibi okuyup namaz kıldım diyorsun dimi? Mesela ben peygamberimiz; "secde, kulun Allaha en yakın olduğu yer" dediği için çoğu duamı secdede yapıyorum, onlara göre benim yaptığım yanlış, bana göre de onların ki.


Müslümanlar namaz ibadetini yerine getirmeli ve bu ritueli mükemmel bir şekilde uygulamalıdır. Nedir bu mükemmel uygulama biçimi; Namazın kendi içerisinde tutarlı bir takım, yapılması gereken eylemler vardır. Bu eylemlerden biri, okunan sözler ve duaları belli bir sıralamada okumaktır. Eğer müslümanlar namaz ibadetini yerine getirmek isterse, bu şartları yapmak zorundadır.

Çok güzel bir söz söylediniz. "Secde kulun Allah'a en yakın olduğu yer" ne kadar da kusursuz bir kelimeler dizimi.. Eğer bir insan namaz ibadetini kurallarına göre eda ederse ortada hiç bir problem kalmıyor. üstüne üslük secde sırasında okuması gereken sözleri okuduktan sonra secdede istediği kadar kalabilir ve istediği sözleri söyleyebilir. Bunda bir beis göremiyorum.


Namaz,abdest,bir işi besmeleyle yapmak vb. uygulamaların hiçbiri rastgele kafaya göre kural olarak koyulmamış.Bugünkü bilimsel araştırmalar da bunu gösteriyor.Bununla ilgili birçok deneyler var.Örneğin Kirlian fotoğraf tekniği vardır.Bu yöntemle fotoğraf çekildiğinde çekilen canlının etrafındaki enerji dalgaları yani aurası gözükür.Tek bir örnek vermek gerekirse Ayet el Kursi okuyan bir insanın fotoğrafı çekildiğinde çevresindeki aurasında kalınlaşma ve daha bir berraklık oldugu gözlemlenmiş.Aynı şekilde abdestde neden el,ayak ve baş özellikle ıslatılıyor?Bu bölgeler en çok elektrik alıp-verilen bölgelerdir.Buralar ıslatılarak vücuddaki negatif pozitif elektiriği dengelemiş oluyorsunuz.Teyemmüm yani topraklamada bu yüzden yapılıyor. Günah-sevap olayının mantığında bana göre negatif-pozitif enerji olayı vardır.

Şunada değineyim.Açıkcası ben robot gibi namazda duaları ezberleyip okumaya karşıyım.Japonyada namaz kılan robot yapmışlardı.O zaman ondan ne farkımız kalıyor ki ? secde anında okunan dua ve yakarışın ise hissedilerek yapıldığı takdirde çok büyük faydaları vardır bana göre ki bu anda kirlian ile fotoğrafı çekilen kişinin etrafındaki aurasında inanılmaz değişimler görülmüş.Bu konuda daha çok yazıcak şeyler var ama kısacası demek istediğim Allah'ın sisteminde hiç bir kural boş yere söylenmemiş hepsi sistemin işleyişine göre söylenmiş kurallar.

Fakat Günümüzde güzel dinimiz medyada genelde yobazlar üzerinden tartışıldığı için de malesef yobaz dini olarak bir algı oluşuyor buda üzüntü verici tabi...
Zamanın icaplarına uymayanlar, sürüden ayrılmış koyunlar gibi geri kalırlar.

Hz. Ali
Kullanıcı avatarı
Dombıra
 
Mesajlar: 54
Kayıt: 12 Tem 2013 12:03

Re: Bir dini araştırmadan gereklerini yerine getirmek

Mesajgönderen teslim » 12 Tem 2013 14:57

facebook
twitter
gplus

uohk061 yazdı:
teslim yazdı:@elifbajramovic bence biraz Hintlerde çıkan ve bizde de devam eden Kuraniyyun(Kurancılık) akımına kapılmışsınız. Tabiki bizim için kaynak Kurandır. Ancak verdiğiniz ayetlerden ben şu anki namaz şeklini çıkaramadım. Sizin de verdiğiniz üzere mesela ''secde edin'' denilen ayet farklı yerde, 'rüku edin' denilen ayet başka yerde vb. Eğer sadece Kuran üzerinden namaz kılacak olsaydım mesela, bu ayetlere göre sanki secde ayrı bir ibadet, rüku ayrı bir ibadet gibi anlar ve öyle yapardım.Bunu yapmamda da bir çelişki olmazdı. Peygamber verdiğiniz ayetleri birleştirip bugünkü namazı ortaya çıkarmıştır. Eğer o bunu yapmasaydı siz bunu çıkarabilecek miydiniz ?

Yani Kuran tek kaynak fakat Peygamberin de o kaynağın içinde olduğunu unutmayalım. Hz.Aişeye ''Muhammedin ahlakı nasıldı'' diye sorulduğunda , ''Siz hiç Kuran okumuyor musunuz? Onun ahlakı Kurandı'' diyor. Yani Kuranı insan şeklinde yaşayan bir peygamber var ortada. O halde onun yaptıklarını da bunun içine dahil etmeliyiz. Bu söylediklerimden 'hadisçi' bir din anlayışına sahip olduğum çıkmasın. Tam tersi 'hadisçi' din anlayışının bizi bu noktaya getirdiğini düşünüyorum. Fakat önce 'hadis' ve 'sünnet' farkını bilmeliyiz ve hadislerin de Kuranla uyum gösterdiği yerde bize bir rehber olabileceğini görmeliyiz. Kuranla çeliştiği yerde ise çöpe atmalıyız. Konuyu başka yere çektim galiba biraz ama yanlış anlaşılma yaratmamak adına yazıyorum.


Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik. (16-Nahl-89)

Kimse kusura bakmasın.Bu ayetten sonra hala sünnettir hadistir diyen varsa ben bir şey demiyorum.her şeyi neden sistematiğe oturtmaya çalışıyorsunuz ki?Bırakın Allah nasıl takdir ettiyse öyle olsun.Namazı herkes nasıl anlıyorsa öyle kılsın.Herkesin uygulaması kendine herkesin hesabı kendine.tek doğru varmış gibi Allah'ın belki bilerek ucunu açık bıraktığı yerleri doldurmaya çalışmayın.


Yani bu anlamsız kalabalığa cevap versem mi vermesem mi. Kuranda Süleymana ve Belkısa ''her şey'' verildiğini söyler. Siz bu ''her şey''den tüm evrenin falan verildiğini zannetmiyorsunuz değil mi ? Yani biraz izan. Siz Peygamberi işin içinden çıkararak neye hizmet ettiğinizi düşünüyorsunuz ? Kuran'a mı ? Süpürüp atmak müslümanca bir iş midir? Ayıklamak heralde işinize gelmiyor. Çünkü o ilim gerektirir, okumak gerektirir değil mi? Ee bizim ümmet alışmış zaten beleşçiliğe. Bunun olması normal. Namazı herkes anladığı gibi kılsın diyorsunuz. Yani bu mantıklı mı ? Allah bir düzen oluşturmak için yönümüzü bile aynı yapıyor ama kılınışında herkes kafasına göre takılsın yani :) Tamam diyelim öyle kıldık. Mesela gaz çıkarmak abdesti bozacak mı? Halbuki Kuranda yazmıyor. Ya da ne bileyim daha bir çok şey. Kuranda yazmıyor diye siz hakikati örtemezsiniz. Kuran İslamın teorik kaynağı, peygamber ise bunu hayatıyla yaşayan pratik kaynağıdır. Siz peygamberi burdan çıkarınca ana damarlardan birini kesmiş oluyorsunuz zaten. Size göre heralde peygamber 'postacı'. O halde neden ömrünü bu yolda harcadı? Ömründe doyasıya bir rahat yaşayamadı ? Neden? Halbuki sen postacısın arkadaş. Vahyi bize ilet, çekil aradan. Kuran'da senin görevlerinden bahsederken 'beyan' etme görevi, 'talim' etme görevi veriliyor ama boşver sen sadece postacısın.

Kusura bakmayın ama peygamberi insanüstüleştiren,putlaştıran kesimle pek bir farkınız yok. Size bu konuda Mustafa İslamoğlunun 3 Muhammed kitabını şiddetle öneririm. Onlar peygamberi insanlıktan çıkararak 'örnek alma' misyonunu yokettiler, siz ise ''sünnet ne yahu bırakın bu işleri'' diyerek onun Kuran tarafından verilen örneklik misyonunu bitiriyorsunuz.

Peygamberi önce Kurandan öğreneceğiz. Bunda hemfikiriz heralde. Ancak bize rehberlik eden bir çok sünnetini de siyer kaynaklarından öğrenebiliriz. Bunları ayıklamak bizim görevimiz. Peki nasıl ayıklayacağız? Kurana soracağız. Nasıl soracağız? Hz.Aişe peygamber için ''onun ahlakı Kurandı'' diyor. İşte biz de elimizdeki rivayetleri Kuranla eşleştireceğiz. Eğer uyuşmuyorsa kabul etmeyeceğiz. Fakat uyuyorsa alacağız. Bundan daha güzel bir şey olabilir mi
İstek ve arzularını kendisine ilah edineni görmedin mi? (Furkan/43)

Amaç, düşünmek/sorgulamak değil hakikate/gerçeğe ulaşmaktır. Sorgulamak/düşünmek bu yolda gerekli bir araçtır.
teslim
 
Mesajlar: 180
Kayıt: 11 Tem 2013 23:42

Önceki

Dön Din & Felsefe
cron