Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderildi?

Din ve Felsefe üzerine fikir alışverişinde bulunuyoruz

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen Had » 08 Ara 2014 13:38

facebook
twitter
gplus

Longinus yazdı:Gerekli yerlere açıklama yapayım. Yasin 38 güneşin geçici olarak bir yere gittiğini söyler. Burada güneşin vazifesini tamamlayıp battığı kastedilir. Nitekim Kasas 71'de ve bir de Bakara 258'de İbrahim'in ağzından güneşin getirildiği anlatılır. Başka ayetlerde ay ve güneşin birbirlerini takip ettiği de belirtilir. Yine Yasin 39'da ayın konumları ve Yasin 40'ta ay ve güneş birlikte vurgulanarak gözleme göre kesintili hareketleri anlatılmıştır.
Kemik ve et meselesi için Bakara 259 ayetine bakılabilir. Düşünce meselesine gelirsek Kuran bir iddia kitabı değildir. Misal direkt olarak dünya düzdür yuvarlak değildir demez veya ay ve güneş dünyanın etrafında döner demez. Bunları birebir kelime kelime söylemesi için bir sebep yoktur.

Hayır Yasin 38'de güneşin kendi yörüngesinde akıp gittiği belirtilmiştir. Bu samanyolunun etrafındaki yavaşça akışını ifade eder. Batışını doğuşunu değil. Bak bütün gökcisimleri hareket halindedir güneş samanyolu etrafında döndüğü için diğerleri de dönerler ama tabi bu 250 milyon sene gibi bir sürede tamamlanır. E bu da "her biri bir yörüngede yüzerler" ayetini doğrulamaktadır. Müteşabih ayetler ile Muhkemleri karıştırmayalım ortada bir sınav var sonuçta :) ama mantıksız birşey yok. Dünyanın çevresindeki hareketler de gayet en rasyonel insanın bile anlatabileceği bir dolaylı anlatımdır. Sonuçta dünyanın dönüşü dolayısıyla güneş batar, ay hareket eder. Bunda mantıksızlık yok. Dünyanın dönüşü sayesinde gökcisimlerinin hareket beyanı ancak birşeyleri anlatabilmek içindir. Bugün sen dünya döndüğü için gece olduğunda "vay be güneş de battı hava karardı" demiyor musun? Yoksa "bugün de dünya döndü be" mi diyorsun? Sonuçta ifade etmek için birşeylerin döndüğünü söylemek gerekir. Mesela şöyle düşün bugün sen uçaktayken şehir sana ufacık görünüyorsa sen şöyle ifade etmez misin? "Şehir aşağıda ve şu evlere bak ne kadar ufak"

Yani dünyanın hareketi onların hareket etmesi işlemini gerçekleştiriyor başka ifadeyle onların hareket etmesi dünyanın hareket ettiğini gösteriyor.


Herşey dediğin gibi olsaydı kesin olarak "Dünyanın etrafında dönerler,dünya sabit" demesi gerekirdi. Oysa dünyanın döndüğü gerçeği ve astronomi Kur'andan 3000 sene önce bile tahmin edilebiliyordu ki piramitler buna göre inşaa edildi. Kur'an'da bu kadar tarihi bilgi varken dünyanın sabit olduğu hepsinin etrafında döndüğü gibi bir iddia ancak kesin böyle bir ayet olsaydı mümkün olabilirdi. Kaldı ki algılayacağımız biçimde anlatmıştır. "Güneşi batıdan doğuracak olan kimdir" dediğinde bu dünyanın eksen değiştirmesiyle olabilecek birşey olduğu gayet akla mantığa uygun olur. Somut delil böyle olmaz, mecazları atlamamak lazım. :) Bugün en rasyonel insanın bile mecaz kullandığını görüyorsak.

Yada tüm bunları bir kenara koy, bu ayetleri cahil bir insan yazmış olsa bile Allah'ın ayetleri gibi anlaşılabilirdi çünkü mantıksız ve ters birşey yok. İnanmak istemeyen somut hastalığına tutulmuş (oysa soyut diye bir kavram var ve dinin en çok işaret ettiği insanların terk ettiği bir kavram) insanlara bir takım tuzaklar var. Dolaylı anlatım var. :) Allah'ın ayetleri olmasının kanıtı, dünyanın geçici bir yer olması, ahiretin gerçek yaşam olması, Bir olan Allah'ın kendini tanıtması gibi olağanüstü insanın içindeki kaosuna son veren olgulardır. Bu yüzden La ilahe illallah bile bir mucizedir. Ayettir. Ama görmesini bilene. Onun dışında evrenin genişlediğini yazan, dünyanın ve evrenin başı ve sonu olduğu gibi üstün somut mucizeleri yazan bir kitap olmasına rağmen inançsız olan buna da inanmamış ve bilim bunu ortaya atınca ancak bilimin sunduğu veriye inanmıştır. Bu yüzden Kur'an bilimsel ayetler ile inançlı olan insan sayısını arttırmaz böyle bir derdi yok. Kur'an'ın görevi kendini kanıtlamak değil, düşünen ve kalbi yatışan insanı kurtarmak ve ona esas yaşam amacını öğretmek.
"Hep birlikte Allah'ın ipine sımsıkı sarılınız sakın ayrılığa düşmeyiniz."
Al-i İmran 103
Had
 
Mesajlar: 248
Kayıt: 13 Tem 2013 01:04

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen Longinus » 08 Ara 2014 22:40

facebook
twitter
gplus

Kuran bir iddia kitabı değildir. Birileri dünyanın düz olmadığını iddia ediyor ve Kuran da onlara cevap veriyor diye bir durum yok. Haberiniz olsun dünya düzdür aksini iddia edenler çıkarsa onlara inanmayın diyecek hali yok. Bu arada Kuran'da yörünge anlamına gelen kaç değişik kelime var?
Kullanıcı avatarı
Longinus
 
Mesajlar: 33
Kayıt: 29 Kas 2014 21:20

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen bir adem » 09 Ara 2014 00:37

facebook
twitter
gplus

hududunu ahududu bahçesi yaptım, geçişte tatlı yedim, kaçışta çite çarptım.
hz. kierkegaard (k.s) nin yolu üzere inşeallah

BİRRUH BİDDEM NEFDİK YA ADEM

olum engelleyin geçin ne uğraşıyonuz :D
bir adem
 
Mesajlar: 2015
Kayıt: 20 Mar 2014 20:36

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen dotttore » 02 Haz 2015 14:29

facebook
twitter
gplus

Kuran ilahi bir kitap mi...
Evet...
Ama bu cevabi gönul rahatligiyla soyleyebilmek icin yillarca sorgulamalardan, okumalardan gectim...
Tabiki o ne demis , bu ne demisten ziyade merkeze Kurani aldim...
Bu dogrultuda siyerden, bilimsel makalelerden vs destek aldim...
Surec sonunda var oluşumuzu anlamlandirdim, hayata anlam kattim ve bir amac edindim...
O ndan geldim ve O na gidiyorum...
( Bu benzeri sorularin cevabi icin insanin cok cabalamasi gerektigine inaniyorum, bu sorunun cevabini ötekinin bir mesajinda bulmaya calisan insanlarin daha baslamadan hata yaptiklarina inaniyorum)
dotttore
 
Mesajlar: 1
Kayıt: 02 Haz 2015 13:59

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen Talip » 06 Ağu 2015 10:35

facebook
twitter
gplus

Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderildi?
-İnanca göremi cevap verelim bilgiye göremi?
inanca göre cevap vereceksek hala nelere inanabildigime bazen ben bile şaşırıyorum inanamak için kanıt ,delil ,bilgi gerekmediğini düşününce, o malum bilmekle inanmak aynı şey deil çıkmazı işte.
bilgiye göre cevap vereceksek bir ilahi kitap nasıl olmalıdır mutlak bir ölcüsü varsa kişiye göre deişmeyen ona göre bir cevap bulunabilir,
yada ilahi bir kitap oldugu mutlak kabul görmüş başka bir ilahi kitap varsa onunla kıyas yapılabilir.
ama tahrif edilmiş iddaları olan tevratla ,incili kıyas yapamaz, yine tahrif edilmiş iddaları olan incille ,kuranı kıyas yapmakta bilimsel metotlara uymaz önce tahrif edildigini idda edenlerin iddalarını incelemek gerekir ki bunu idda edenler genellikle müslümanlardır. incile ve tevrata iman ettiklerini ve aynı zamanda tahrif edildiği hükmü kalktıgı için kuranın indirildiğini söylerler dolayısıyla bu kıyas şansınıda böylece ortadan kaldırırlar ve başa dönersin bilmekle inanmak aynı şey deil çıkmazına bilemeyeceğin için inanıp inanmamak arasında seçimini yapar arkana yaslanırsın.
inanırsan öyledir ,inanmazsan deildir der, kendini rahatlatırsın
Talip
 
Mesajlar: 25
Kayıt: 29 May 2015 04:19

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen Think Tank » 29 Ağu 2015 23:37

facebook
twitter
gplus

Tanrı tarafından gönderilmiş olduğu kesinleşse bile sorunlar yine bitmiyor ki? İçki, Kumar, zina, intihar gibi yasaklarla insan özgürlüğüne ket vurulduğu gerçeğini değiştirmeyecektir ki yine.

Ayrıca faizin yasak olmasının mantığı nedir?
Think Tank
 
Mesajlar: 59
Kayıt: 29 Ağu 2015 22:52

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen enigmatic » 30 Ağu 2015 01:39

facebook
twitter
gplus

Think Tank yazdı:Tanrı tarafından gönderilmiş olduğu kesinleşse bile sorunlar yine bitmiyor ki? İçki, Kumar, zina, intihar gibi yasaklarla insan özgürlüğüne ket vurulduğu gerçeğini değiştirmeyecektir ki yine.

Ayrıca faizin yasak olmasının mantığı nedir?


Ne özgürlüğü yahu bunları içince özgürlük mü oluyor nedir anlamadım?
Kullanıcı avatarı
enigmatic
 
Mesajlar: 117
Kayıt: 04 May 2015 21:25

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen greenfurtsever » 30 Ağu 2015 02:39

facebook
twitter
gplus

Think Tank yazdı:Tanrı tarafından gönderilmiş olduğu kesinleşse bile sorunlar yine bitmiyor ki? İçki, Kumar, zina, intihar gibi yasaklarla insan özgürlüğüne ket vurulduğu gerçeğini değiştirmeyecektir ki yine.

Ayrıca faizin yasak olmasının mantığı nedir?


Çok basit şekilde şöyle anlatayım faizin yasak olmasının mantığını. Dünyanın toplam nüfusu 10 kişi olduğunu düşünelim bunun 1 kişisi banka olsun. Ve elinde 10 lira para olsun.

Ve geriye kalan 9 kişiye %20 faizle 1er lira para versin. 1 lira %20 faizle 9 kişi için toplam 10,8 lira yapar.

Peki 9 kişideki toplam para ne kadar ? 9 lira. Peki piyasadaki toplam para ne kadar 10 lira. Şimdi bu 9 kişi ne yapsın da 10,8 lira borçlarını ödesinler, bunun sonucunda da toplumsal ve bireysel refah sağlanabilsin ??

Umarım anlatabilmişimdir.
Belki eskilerden uğrayanlar olur, bir iki lafın beline bardak çekmek isterse diye şuraya bir sosyal medya hesap linki bırakayım.

https://www.instagram.com/erdemr10ur/

“Biz, hepimiz kendi basit menfaatlerimizi hakikat sanan gafilleriz"
Kullanıcı avatarı
greenfurtsever
 
Mesajlar: 1760
Kayıt: 11 Tem 2013 23:23

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen bergman » 30 Ağu 2015 11:09

facebook
twitter
gplus

faiz amq sikip atan bi sistem.. fakat dozajında alkol vs bilimum zıqqımlar serbest olabilür
et olsun götüme girsin
Kullanıcı avatarı
bergman
 
Mesajlar: 403
Kayıt: 23 Ağu 2014 11:18

Re: Kuran ayetleri ilahi bir yaratıcı tarafından mı gönderil

Mesajgönderen Think Tank » 30 Ağu 2015 16:49

facebook
twitter
gplus

enigmatic yazdı:
Think Tank yazdı:Tanrı tarafından gönderilmiş olduğu kesinleşse bile sorunlar yine bitmiyor ki? İçki, Kumar, zina, intihar gibi yasaklarla insan özgürlüğüne ket vurulduğu gerçeğini değiştirmeyecektir ki yine.

Ayrıca faizin yasak olmasının mantığı nedir?


Ne özgürlüğü yahu bunları içince özgürlük mü oluyor nedir anlamadım?


Zararlı olması birşeyin yasaklanmasının sebebi olmamalı. Birşeyin yasaklanabilmesi ancak toplumsal zararlara sebebiyet verdiği sürece olabilmeli. Bunun aksi keyfiyettir. Yani insan sağlığını korumak isteğiyle yarın birgün biri çıkıp da patates kızartmasının yasaklanması gerektiğini iddia edebilir.

Yani birşey zararalı bile olsa kişi istediği taktirde yapabilir.
Think Tank
 
Mesajlar: 59
Kayıt: 29 Ağu 2015 22:52

ÖncekiSonraki

Dön Din & Felsefe
cron