Sahra yazdı:Aslında şimdi baktım da 92'den itibaren içkiden değil, genel olarak kötülüklerden bahsediyor. 93'te de iman edip iyi işler yaparsanız kötülükleriniz silinir gibi bir mesaj veriyor. Maide 93'te bağlam artık içki değil. O yüzden haram olmadığına delil oluşturmaz. Zaten içkiyle hiç ilgisi olmayan Furkan Suresi'nde de benzer mesaj var:
"Ancak tövbe edip de inanan ve salih amel işleyenler başka. Allah işte onların kötülüklerini iyiliklere çevirir. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir." Furkan 70
Enam 145 ve Maide 90 birbirini tamamlıyor diyorum yine
Hem içki şeytan işi pisliktir dedikten sonra neyi tartışıyoruz?
Hayir 90-93 bir pasaj. 94'te yeni bir hitapla yeni bi konuya basliyor;)
Sen detayli arastirmadigindan, yuzeysel bir bakisla oyle saniyorsun. 93te şarta bagli olarak taime edilebilecek birseyden bahsediyor. Taime yemek ve icmek demektir. Ayni kelime Enam 145te okunan haram listesi icin de kullaniliyor. O listede okunan 4 sey haricinde yenecek icilecek (taime edilecek) haram olmadigini acikliyor.
Bu durumda maide 93te bahsedilen şartlar gerceklestirildiginde taime edilmesinde gunah olmayan seyler nedir?
A) helal yiyecekler (onlar icin şart mi olur)
B) haram yiyecekler (onlari tuketebilmenin şart ve siniri buradaki sartlar degil: acliktan ölme hali)
C) hamr
Geriye baska bi alternatif kalmiyor.
Seytan isi denen sey hamrin bizzat kendisi degil. 90'da "bunlardan" kacinin demiyor orijinal metinde, bundan kacinin diyor (tekil zamir) ve zamir şeytan ya da şeytanin işine refere ediyor. Şeytanin işinin ne oldugunu da bi sonraki ayette Allah bizzat acikliyor zaten. İckiye sokularak namazdan alikoyar ve araniza dusmanlik sokar seklinde.
İcki haram falan degil. İckiyi icmek ise şartli helal.
Kriterlere uyarak iciyorsan bir gunah yoktur diyor.
Selamlar